Nyhedsarkiv

Gæsteprofessor Alenka Zupanèiè besøger Aarhus Universitet i forbindelse med konferencen ”Society On The Couch”

I perioden tirsdag den 2. til søndag den 7. maj vil Dr. Alenka Zupanèiè fra The Scientific Research Centre of the Slovenian Academy of Sciences and Arts i Ljubljana opholde sig ved Institut for Filosofi og Idéhistorie som gæsteforelæser. Under opholdet vil hun dels (onsdag den 3. maj) deltage i konferencen Society On The Couch (arrangeret af Sociologisk Forum, Kritisk Profil og Netværket Emotioner, Viden og Kultur) med foredraget ”When Surplus-Enjoyment Meets Surplus-Value” , og dels (fredag den 5. maj) holde et foredrag ved Institut for Filosofi og Idéhistorie om komedien (med udgangspunkt i bl.a. Bergson).